<!–more–>Najróżniejsze terenowe gry dla pracowników są coraz popularniejsze pośród firm o różnej wielkości. Kadra zarządzająca widzi bowiem duże zalety, jakie odnieść można po zorganizowaniu czegoś takiego. Właściwie przeprowadzona gra znacząco może poprawić pracownicze relacje, a poza tym rozszerzyć kompetencje tak przydatne w wielu zawodach.
<br>
Niedawno temu z naprawdę dużym rozmachem zorganizowana została przez znaną farmaceutyczną firmę gra szkoleniowa, jaką wielu ludzi uznało za największą w naszym kraju. Uczestniczyli w niej bowiem praktycznie wszyscy zatrudnieni, co dało blisko pięciuset uczestników. Oprócz tego całością opiekowało się prawie czterdziestu trenerów, jacy odpowiedzialni byli za zajęcia z poszczególnymi zespołami.
<br>
Pewną część z tej grupy trenerów stanowili pracownicy z firmy organizującej szkolenie, ale dużą część kadra zatrudniona w koncernie farmaceutycznym. Przyjechali oni wcześniej do hotelu, w jakim wszystko się odbywało, i tam odbyli odpowiednie przeszkolenie. Dzięki temu bez żadnego problemu poradzili sobie z pracą z poszczególnymi grupami.
<br>
Jednym z ważniejszych trenerów był Prezes Zarządu, który w prywatnym życiu jest alpinistą z dużym doświadczeniem. Postanowił on wykorzystać swoją pasję do tego, aby w oparciu o wyprawę w góry przekazać innym uczestnikom sporo przydatnej wiedzy w temacie kierowania zespołem, motywowania i rozwiązywania sporów. Było to nawiązanie do tematyki pracy zespołowej, tak istotnej w praktycznie każdej firmie.
<br>
Podczas opisywanej gry wszystkich uczestników podzielono na 25 grup, które przez cały dzień zajmowały się wyznaczonym planem. Najważniejszy element gry stanowiły półgodzinne eksperymenty społeczne, czyli nietypowe, wymagające nieszablonowego podejścia zadania, w jakich członkowie zespołów powinni się wykazać zaufaniem, kreatywnością i zaufaniem.
<br>
Eksperymenty były kończone daniem grupie odpowiednich kart problemowych, z jakimi ta miała się zaznajomić. Przy analizie tych kart w praktyce uczestnicy weryfikowali swoje poczynania nawiązaniu do pięciu głównych kompetencji, co pozwalało im na odniesienie się do swojej codziennej pracy.